عشق و ارادت مردم قشم به امام رضا(ع) بی‌بدیل  است
کد خبر: 4062783
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
امام جمعه قشم:

عشق و ارادت مردم قشم به امام رضا(ع) بی‌بدیل  است

امام جمعه قشم گفت: عشق و ارادت جوشان و واقعی مردم قشم، هرمزگان و ایران به خاندان اهل‌بیت(ع) و خصوصاً امام رضا(ع) کاملاً بی‌بدیل  است.

حضور کاروان زیر سایه خورشید در قشم

به گزارش ایکنا از هرمزگان، کاروان خدام رضوی تحت عنوان «زیر سایه خورشید»، امروز، 18 خردادماه، هم‌زمان با هشتمین روز از دهه کرامت، وارد جزیره قشم شدند.

کاروان زیر سایه خورشید پس از استقبال محبان اهل بیت(ع) در اسکله شهید ذاکری قشم راهی مزار شهدای گمنام این جزیره شدند و پرچم متبرک آستان قدس رضوی را بر مزار شهدای گمنام قشم به اهتزاز در آوردند.

این کاروان در گلزار شهدای شهرستان قشم و مرقد مطهر امامزاده سید مظفر(ع) حضور یافته و همچنین با خانواده شهید «غلامشاه ذاکری» و شهید «عماد کهوری»، آزاده سرافراز «جاوید ایزدپناه»، خانواده پاسداران و بسیجیان سپاه قشم و امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

زیارت از مهم‌ترین مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی است

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه قشم در دیدار با کاروان زیر سایه خورشید، اظهار کرد: این کاروان همواره مورد استقبال مردم و محبان اهل بیت(ع) است. ارادت مردم به اهل بیت(ع) و به ویژه امام رضا(ع) در استقبال از پرچم حرم مطهر رضوی متبلور می‌شود.

وی تصریح کرد: زیارت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سبک زندگی دینی و اسلامی است و دشمن نیز از همین موضوع می‌ترسد. مردم جزیره قشم و به تعبیری دیگر مردم ایران هر روزشان را به یاد امام رضا(ع) متبرک می‌کنند و طبیعی است که جیره‌خوار همیشه بایست یاد اربابش کند. از این رو می‌بینیم جشنواره زیر سایه خورشید کار بزرگی است که ادای احترام به حضرت رضا(ع) را در جامعه اسلامی نهادینه کرده و بیش از پیش‌زمینه‌های ارادت به حضرت را مهیا کرده است.

امام جمعه قشم افزود: سنت پرچم‌گردانی به سنتی مبارک تبدیل شده و مردم انتظار رسیدن پرچم و زیارت آن را می‌کشند و اتصال معنوی و مادی زندگی افراد به رهبران الهی، اولیای دین و ائمه(ع) یک امر واقعی بوده و اکنون نیز همین‌طور است. آنچه مشهود است عشق و ارادت جوشان و واقعی مردم به خاندان اهل‌بیت(ع) است کاملاً بی‌بدیل  است.

امیدبخشی در جامعه اسلامی از بالاترین معروفات است

حجت‌الاسلام جواهری، روحانی کاروان زیر سایه خورشید استان هرمزگان نیز در این دیدار بیان کرد: محور تبلیغی کاروان زیر سایه خورشید در استان هرمزگان، تبیین نامه حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است و بنای کار بر امیدآفرینی برای مردم گذاشته شده است.

وی افزود: امروز یکی بالاترین معروفات امید است چراکه هر جامعه‌ای در آن این مؤلفه کم‌رنگ شود توفیقات آن کاهش خواهد یافت؛ از این رو با توجه به اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرتمند امیدآفرینی در کشور حضرت رضا(ع) است و مردم از هر جا که ناامید باشند به این درگاه می‌روند، ما نیز با پرچم مطهر حضرت در مناطق مختلف استان حاضر شدیم.

جواهری در پایان یادآور شد: خوشبختانه استقبال مردم از خادمان حرم مطهر رضوی و پرچم مقدس بارگاه نورانی او گواه این است که مردم هرمزگان جزو دلدادگان راستین حضرت هستند.

انتهای پیام
captcha